Maib a fost clasat lider pe piață în toate segmentele cheie de către Euromoney

Maib s-a clasat lider pe piață în toate segmentele cheie în clasamentul inaugural al băncilor din Moldova realizat de Euromoney

 

Maib a adăugat încă o recunoaștere importantă în palmaresul său impresionant de realizări, de această dată fiind clasată de revista Euromoney drept lider de piață în 3 segmente cheie, și anume Corporate, Digital și Responsabilitate Socială Corporativă. Este pentru prima dată când Euromoney include băncile din Moldova în clasamentul său anual. Clasamentul Euromoney este un studiu bine documentat, bazat pe date de performanță, sondaje și opinii ale experților bancari. programul anual de premii Euromoney, care a fost înființat în 1992, atrage peste 2.000 de propuneri din partea a peste 500 dintre cele mai importante bănci din 113 țări din lume și recunoaște excelența la nivel global, regional și pe categorii individuale de țară.

 

Giorgi Shagidze, CEO al maib:

 

"Suntem mândri să vedem că eforturile noastre au dus la aceste rezultate remarcabile. În ultimii doi ani, maib s-a angajat într-o transformare foarte ambițioasă. Ne-am modernizat procesele și produsele pentru a pune clientul în centru și pentru a face banking-ul digital motorul creșterii noastre,iar clasarea pe primul loc în Moldova în toate segmentele cheie este dovada faptului că munca noastră grea a dat roade. Aș dori să le mulțumesc clienților noștri și colegilor maib pentru această realizare."

 

Transformarea maib

Ultimii doi ani au fost o perioadă aglomerată pentru maib. La mijlocul anului 2021, banca a dezvăluit o nouă strategie și a lansat o transformare susținută de patru piloni cheie:

  • Clientul în centru;
  • Orchestrator al ecosistemelor digitale financiare;
  • Listarea la o bursă internațională importantă;
  • Extinderea internațională prin intermediul digitalului mai departe.

În ceea ce privește experiența clienților, maib și-a dezvăluit noua identitate de marcă în octombrie 2021, rebrandingul având ca scop atragerea atenției clienților de retail. Împreună cu rebrandingul său, maib a demarat o transformare agilă, un proiect este de așteptat să ducă la schimbări organizaționale și culturale pe termen lung, care vor duce la îmbunătățiri operaționale tangibile. Modelul operațional agil se bazează pe o structură organizațională mai plană în comparație cu ierarhia tradițională și este mai bine conceput pentru a obține rezultate într-un mediu de schimbare rapidă.

 

Începând cu anul 2022, maib a lansat trei ecosisteme digitale: DriveHub, CasaHub și AgricolaHub, care vor fi urmate de cel puțin încă unul pe termen mediu, urmând să creeze o singură aplicație digitală MyHub. Ecosistemele sunt capabile să livreze clienților soluții simple pentru a facilita tranzacțiile imobiliare, auto și agricole. Devenirea liderului ecosistemului financiar este cheia în strategia de digitalizare a maib. În plus, la sfârșitul celui de-al doilea trimestru din 2022, 355 de mii de clienți au folosit aplicația Maibank, ceea ce reprezintă o creștere de 52% față de anul precedent. 33% din creditele negarantate au fost acordate prin intermediul aplicației mobile, precum și peste 40% din depozitele la termen în cea mai recentă perioadă. 

 

 Rezultatele Maib din semestrul I 2022:

  • Veniturile nete din dobânzi au crescut cu 60,1% față de aceeași perioadă a anului trecut;
  • Cota de piață a creditelor de 35,5%, cu o creștere de 4,5% pe segmentul IMM-urilor;
  • Activele au crescut cu 4,8% față de aceeași perioadă a anului trecut;
  • ROE a crescut cu 7,7% față de aceeași perioadă a anului trecut;
  • 57 de sucursale și 25 de agenții în total au finalizat trecerea la noul model operațional.

 

Despre Euromoney

Revista Euromoney a fost lansată în 1969 pentru a reflecta apariția piețelor de capital transfrontaliere internaționale. Euromarket-ul, după care revista poartă numele, este predecesorul piețelor de capital globale principale de astăzi. În prezent, Euromoney este revista principală a lumii financiare angro, a instituțiilor și utilizatorilor săi, și asta de mai bine de 50 de ani.

 

Despre maib

Maib este cea mai mare bancă din Moldova, cu o cotă de 32,7% din depozitele și 35,5% din creditele întregului sistem bancar la sfârșitul primului semestru al anului 2022.  Maib este un creditor disciplinat, cu o rată NPL de 2,5% și este bine capitalizată cu un CAR de 22,1% la 30 iunie 2022. Banca este de importanță sistemică și deservește aproape o treime din populația țării. Din 2018, cel mai mare acționar al maib este un consorțiu, care include Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), Invalda INVL, un grup lider în gestionarea activelor din statele baltice și Horizon Capital, un fond de investiții privat axat pe piețele emergente din Europa.

Contacte Relații cu Investitori

Pentru întrebări suplimentare, vă rugăm să ne contactați prin e-mail: IR@maib.md sau prin telefon la +373 68 403 477 sau vizitați site-ul nostru ir.maib.md

Dacă nu mai doriți să primiți notificări vă rugăm să trimiteți un mesaj pe IR@maib.md cu textul "unsubscribe"